Investeer in jouw werknemers met een pensioencommunicatie budget

Vaak sta je er niet bij stil maar met een minimale toevoeging in het budget kun je de investering pensioen voor jouw werknemers optimaal laten renderen. Heb jij pensioencommunicatie al toegevoegd in het budget van 2025? Dus naast de pensioenpremie ook een pensioencommunicatie budget!

Waarom pensioencommunicatie budget?

Elke maand zorg je voor de uitbetaling van de salarissen, dit is de normaalste zaak van de wereld en ontvangen je werknemers een loonstrook. Je investeert ook elke maand geld in jouw werknemers met het betalen van de pensioenpremies. Binnen nu en 2028 zal de pensioenregeling wijzigen en dus ook de pensioenpremies van en voor je werknemers.

Het belangrijkste bij veranderingen is hierover communiceren. Je wilt onzekerheid en angst bij werknemers voorkomen en ze laten weten waar ze aan toe zijn. Geef je werknemers duidelijke informatie over de aanstaande wijzigingen en vooral waarom deze veranderingen nodig zijn.

De voordelen van een pensioencommunicatie budget

Door regelmatig te communiceren over pensioen gaan je werknemers de arbeidsvoorwaarde nóg meer waarderen. Je geeft je werknemers financieel (pensioen)inzicht en handelingsperspectief. En dit zorgt voor een financieel vitale en loyale werknemer. Daarnaast voldoe je natuurlijk ook aan de zorgplicht die je hebt als werkgever in de pensioencommunicatie.

Pensioencommunicatie bij jouw bedrijf

Pensioencommunicatie is voor ieder bedrijf anders. De behoefte verschilt per werkgever, bedrijf en werknemers. Pensioencommunicatie voor werknemers van een productiebedrijf zal er anders uitzien dan voor een ICT-bedrijf. Het is belangrijk om op de juiste manier te communiceren, zodat werknemers gemotiveerd en geactiveerd worden om aan de slag te gaan met hun financiële welzijn.

Wij merken in de praktijk dat het aanbieden van informatie met een aantal herhalingen en op verschillende manieren het meeste effect heeft bij werknemers. Bijvoorbeeld door een korte blog in jullie nieuwsbrief of intranet, gevolgd door een werknemerspresentatie, een inloopspreekuur en een persoonlijk pensioengesprek. Ook het bieden van mailbegeleiding bij life-events en een online helpdesk via telefoon en e-mail voor werknemers wordt enorm op prijs gesteld.

Lees ook:
Keuzebegeleiding voor je werknemers, kom nu zelf in actie

Ben jij een vooruitstrevende werkgever?

Wil jij de arbeidsvoorwaarde pensioen volledig benutten en het verschil maken als werkgever binnen jouw branche? Het opnemen van een pensioenbudget in 2025 is een fantastische investering in jouw werknemers.

Neem contact met mij op en wij gaan samen kijken hoe pensioencommunicatie het beste ingevuld kan worden binnen jullie bedrijf en in het budget van 2025 te laten passen.

Foto: Fauxels – Pexels.com

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *